Thursday, February 4, 2016

Smile


Assalamualaikum semua (bajet mcm ramai je kan yg baca,tp kan, ada nad kisah,hahaha) ;)

Lama da x update blog, 2 thn yg lps tue, lama3x, hehehe...rasanya da berhabuk da nieyh(Aaaaaachhuuum,kan da bersin,aiyoook x tau,hahaha)Ok, topik kita hari nieyh mcm ayat kat bawah ye adik2x, sila fahamkan dan cuba hadamkan ye adik2x, hehehe.... Layannnnnnnnnn.....

“Life is simple, keep smile no matter what happened”

Satu kata-kata yang mudah dibicarakan tetapi sukar untuk dilaksanakan. Ianya memang nampak mudah tetapi realitinya ia sukar dilaksanakan sekiranya kita terlalu mengikut perasaan tentang satu-satu kejadian yang menimpa diri kita. (Seriusnya ayat, is it me yang type nieyh,mcm x percaya plak,hahaha) ;)

Ok,berbalik pada topik kita sebentar td (jap,ada topik ke?Ok,serius sebentar bersama kitkat,hehehe) :D

Kita adalah diri kita, kita yang bakal mencerminkan peribadi sebenar kita. Jadi, kita perlu menerima setiap dugaan yang diberikan dengan hati yang terbuka dan sentiasa berfikiran positif tentang apa yang berlaku pada diri kita. Sekiranya kita melakukan perkara yang sebaliknya, kita mungkin merasakan apa yang berlaku tue terlalu berat untuk kita hadapi.

Pernah atau x kita fikir, owg lain mungkin pernah hadapi dugaan yang lebih berat dari kita tp dlm masa yang sama mereka masih mampu tersenyum. Kerana apa mereka masih mampu tersenyum? (cer tnya dia owg, jap3x,nk tnya sapa ek???hurm)à(abaikan je,x da kena mengena sama ada yg masih hidup or yg telah tiada,hehehe)

Last but not least, ok la kowg, idea da kering da nieyh, nnt2x la ye kita sambung bncg topik yg seterusnya,tue pown kalo mood rajin smpai la, kalo mood malas menyerang mmg kirim salam je la,hehehe..... sampai ketemu lagi,daaaaaaaaa(dah mcm buat rancangan tv plak da,hahaha)....... Assalamualaikum

No comments: